A festmény fogadtatása is nagyon izgalmas, hiszen eredetileg „Utolsó lakoma” volt a kép címe. A velencei inkvizíció (mely szintén „velencei” volt, és a rómaitól szinte függetlenül működött) nehezményezte, ha nem is a szemkápráztató luxust, de a festményen megjelenő mutatványosokat, német alabárdosokat, prostituáltakat. Veronesét felszólította, hogy fesse át a mellékalakokat. A felszólításnak Veronese nem engedelmeskedett, de a képet átnevezte. Így lett „Lakoma Lévi házában”. A helyi inkvizíció — velencei intézményről lévén szó — beleegyezett a kompromisszumba, nem erőszakoskodott tovább, nem ültette Veronesét „szégyenpadra” (hehe).
***
54 vagyok, egy 11 éves, csodás kislány mamája. Nagykanizsán születtem, az ELTÉ-n végeztem, hosszú ideig éltem Portugáliában, Olaszországban és Spanyolországban, lovagregényekkel és trubadúrokkal foglalkozom, a Károli Kreatív írás specializációját vezetem. Szerelemből tanítok.
De az írás fontosabb. Versekkel kezdtem, regényeim, novellásköteteim a Magvetőnél és a Jelenkornál jelentek meg. Esőváros (2004), Aranyhímzés (2005), Magyar dekameron (2007), Fordított idő (2015), Elsodort idő (2017), Összetört idő (2019), Telihold Velencében (2020).”
Kapcsolódó oldalak:
Újnautilus Irodalmi és Társadalmi Portál
Újnautilus Irodalmi és Társadalmi Portál Facebook oldala
Bánki Éva írásai a Lenolaj.hu oldalán
Legfrissebb hozzászólások