William Tierney Clark elsősorban hidak tervezésével, illetve építésével foglalkozott. Érdekesség, hogy egyike volt azoknak, akik függőhidakat kezdtek tervezni.
A pest-budai Lánchíd tervezésével Széchenyi István és Andrássy György 1838-ban Londonban bízta meg, ezért több alkalommal is járt Pesten. Egy másik érdekesség, hogy a Lánchíd építési munkáit irányító Clark Ádám skót mérnöknek csak névrokona.
1811-től önálló tervezőmérnök lett. 1819-től vált neve igazán ismertté szakmai körökben, ezt a hírnevet a Temze és a Medway csatornák építésével szerezte.
1827-33-ig között elkészült hídjai:
- Hammersmith Bridge, ami az első függőhíd volt a Temze fölött (1827),
- Marlow Bridge (1832), Norfolk Bridge (1833).
A Széchenyi Lánchíd Buda és Pest között pedig 1849-ben készült el.
A Marlow Bridge a Széchenyi Lánchídhoz nagyon hasonló, bár annál kisebb és elődjének, prototípusának tekinthető megjelenésében és kivitelezésében egyaránt.
További érdekesség, hogy az Institution of Civil Engineers (Nagy Britannia), a Magyar Mérnöki Kamara és a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége 2000-ben megalapította a Tierney Clark Díjat, amivel kiemelkedő mérnöki alkotásokat díjaznak.
Legfrissebb hozzászólások